Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sannejorrit - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sannejorrit - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Sanne en Jorrit

07 Mei 2005 | Thailand, Bangkok

Jaaa, we zijn in Thailand.

Afgelopen dinsdagavond zijn we aangekomen in Thailand, Bangkok. Eerste even een nachtje in een hotel gezeten in de buurt van het vliegveld. De volgende dag zijn we verkast naar Khao San Road, het backpackers gedeelte van Bangkok.

Wat ons meteen opviel in Bangkok was de ontzettende chaos op de wegen. Iedereen rijdt hier echt kris kras door elkaar. Wij achter in zo'n tuk-tuk (karretje met 3 wielen) door het verkeer heen. Lekker scheuren (gaat echt hard) en die uitlaatgassen inademen, hmmm!
Khao San Road zelf is een straat met heel veel kraampjes; kleren, schoenen, juwelen en eten. Hier hebben we natuurlijk onze afding kwaliteiten kunnen testen.

Verder zweten we de hele dag, heerlijk is dat. Het is hier namelijk 37 graden en niet uit te houden met die felle zon en smog.

Ook hebben we de belangrijkste tempels al gezien en gefotografeerd waaronder the Grand Palace en Wat Arun.

Gisteren hebben we de hele dag rondgehangen in MBK. Dit is een shopping centrum, helemaal fantastisch. De kleren zijn al binnen, om even een paar merken te noemen: Lacoste, Diesel, Adidas, Armani, Puma, Burberry.
Alles voor een paar euries verkrijgbaar! Dat is wel even iets anders dan in Nederland.

Vanochtend hebben we de trein genomen naar Ayuthaya. (80km boven Bangkok) Hier hebben we een aantal uurtjes tempels bekeken en gedineerd bij een floating restaurant.

Vanavond gaan we met de nachttrein naar het noorden van Thailand, namelijk de stad Chiang Mai.

Helaas kunnen we hier geen fotos plaatsen. Jullie moeten dus nog maar even geduld hebben.

Groetjes Sanne en Jorrit

• 07 Mei 2005 - 12:20

Emy:

Heee jongens
    na een hele tijd heb ik weer eens bezoekje aan jullie site bezocht en de foto's bekeken erggg mooi moet ik zeggen!!tot over een paar weekjes

xxxx

• 07 Mei 2005 - 18:26

Floor:

Hey!!

Wat gaat dat allemaal snel daar bij jullie, zoef zoef, van de een naar de andere plek. En jullie hebben die thaise mensjes nog wat kleding armer kunnen maken, keurig! Ben benieuwd naar jullie mooie foto's. Moet er prachtig uit zien. Geniet ze nog!

Kus Floor

• 08 Mei 2005 - 07:23

Aldo(cygnific,FB-agent):

hey sanne, nou ik ben net terug uit het land van de reizende zon, het was mega.....en zo mooi echt super en dat allemaal gratis dank u wel KLM !!
    heerlijk hey thailand, ik ben er zelf ook geweest dat weet je ga je ook op een olifant???? en vooral veel shoppen hey...geniet er van...ga nu ook maar eens echt met de voorbereidingen aan de slag voor nov. ik spreek je snel weer en we mailen....xx

• 08 Mei 2005 - 08:08

Myrthe:

Heey zussie en Jorrit.
    Hoe is t daar?
    Net bevrijdingsdag achter de rug. Hoe kan t in Tilburg ook anders gevierd worden dan met Guus Meeuwis. Was wel lachen.
    Nog een paar weekjes en dan komen jullie alweer terug. Wacht met spanning op de volgende fotos, maar ja die zie ik als jullie thuiskomen ook wel... Veel plezier nog de laatste paar weken!! Zie jullie snel...

XXXXXXXXX

• 08 Mei 2005 - 10:10

José En Jean:

Uitgekiend dat jullie het goedkope Thailand op het eind van jullie vakantie bezoeken.
    Dan valt er tenminste nog wat te shoppen.
    Bouw op het einde wat rust in anders komen jullie uitgeput terug na al dat gereis.

Liefs J + J

• 08 Mei 2005 - 14:04

Suus:

Hee lieve schatjes,
    Volgens mij begin je er behoorlijk gewend aan te raken dat je iedere keer weer iets anders moois en nieuws ziet! Maar leuk dat ik weer helemaal op de hoogte ben van jullie verhalen! Dikke kus en geniet ervan, suus

• 08 Mei 2005 - 18:28

Dioné:

leuk om zo over bekend terrein te horen... & ook al die kiloos 'echte'horloges enzo. op naar de hill tribes in n-thailand! groets,

• 09 Mei 2005 - 07:28

Henk, Sjaan En Nelis:

Ha die Jorrit en Sanne,
    Alles gaat lekker daar bij jullie. En maar genieten.
    We kunnen jullie 1 week niet volgen via de site. We gaan ons namelijk vermaken met mountainbikes in de heuvels van Limburg. Tot gauw.
    Veel liefs xxxxxxxxxx

• 10 Mei 2005 - 11:41

Babs:

Hai lieverd,
    Shop ze!! kijk uit dat alles wel mee kan, hahaha! tot over 4 weekjes alweer
    dikke kus

• 10 Mei 2005 - 17:18

Lies:

Volgens mij was je dat zweten wel gewend toch, daar boven op de zolder van de Dolman!!!!!! Tot snel, xxxx
    p.s hoe laat komen jullie aan op schiphol?

• 11 Mei 2005 - 08:58

Kraak:

wat een fantastische foto`s! echt zonde dat het al bijna voorbij is! veel plezier nog! dikke kus

• 11 Mei 2005 - 10:37

Lies:

he sanne, leeg je mailbox. Zit ik een keilange mail terug naar je te typen, kan die niet versturen. xxxx lies

• 12 Mei 2005 - 09:49

Kathleen:

Hai Sanne, Geweldig, geweldig, geweldig! Lekker veel shoppen, veel eten en genieten. Ik wil er ook naartoe......! Ben erg benieuwd naar de foto's! Veel plezier nog en tot binnenkort.

• 13 Mei 2005 - 14:49

Henk, Sjaan En Nelis:

Ha die Jorrit en Sanne,
    Net via de iemeel gelezen dat jullie inmiddels al weer terug zijn in Bangkok en vrijdag doorvliegen naar de Koh? eilanden. De trektocht door het noorden van Thailand was heftig. En ook nog geslapen tussen de lokale mensen midden in de jungle. Echt overleven weer. Geniet nog even flink de laatste weken.
    xxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Mei 2005 - 20:12

Doro En Repke:

Hey lieverds, hoe gaat het ermee?? we hebben je gemist gisteren op de baravond! het was erg leuk!! zo te horen hebben jullie het wel naar je zin!!!! tot snel!!! kusje

• 15 Mei 2005 - 18:31

Henk:

Ha die Jorrit en Sanne.
    Inmiddels ben ik er achter op welke tropische eilanden jullie nu bivakkeren. De eilanden Ko Tao, Ko Phangan en Ko Samai. De eilanden liggen in de Golf van Thailand. Leuk dat jullie een duikcursus van 4 dagen gaan volgen op Ko Tao. Als je de praktijk oefeningen gehaald hebt en ook slaagt voor het theorie examen, hebt je zelfs een international duikbrevet op zak. Tot gauw. Ben nieuwsgierig naar die geweldige foto's. Groetjes.

• 16 Mei 2005 - 07:26

Paus:

Ow lieve schatjes, ik heb het even niet helemaal goed bijgehouden en dan mis je bij jullie meteen zoveel!Haaa, wooo jullie vliegen van de ene stek naar de andere. En de tijd vliegt met jullie mee, wooo...dussuh enjoy the best you can! Lieverds een dikke kus uit Florida xxx